Edukacja L-3 

Zagadnienia specjalizacyjne i uzupełniajace dla specjalności TOB Więcej

Nauka L-3 

Co roku odbywa się cykliczna konferencja „Inżynieria przedsięwzięć budowlanych”  Więcej

Projekty L-3 

Kurs intensywny (IP - Intensive Programme) programu Erasmus to krótki cykl zajęć dydaktycznych  Więcej

Artykuły

W dniach 2-3 luty 2016r. odbyło się wyjazdowe seminarium pracowników Zakładu L-31 w podkrakowskich Niepołomicach. 

Seminarium poświęcone było bieżącym problemom dydaktycznym oraz perspektywom rozwoju i doskonalenia form kształcenia studentów Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej.

Podczas dwudniowych obrad dokonano przeglądu przedmiotów  prowadzonych w Zakładzie Technologii i Organizacji Budowy. Skonfrontowano ich zakres i tematykę z ogólnodostępnymi informacjami umieszczonymi w syllabusach oraz przeprowadzono dyskusję nad ujednoliceniem oferowanych treści programowych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.

 

Przeprowadzono ewaluację materiałów dydaktycznych, będących podstawą programową przedmiotów w następujących obszarach:

  • Technologia i Organizacja Budowy
  • Ekonomika Budownictwa
  • Zarządzanie w Budownictwie

Uczestnicy dyskusji zwrócili uwagę na zbyt małą ilość godzin poświęconych przedmiotom z zakresu prawa. Na studiach stacjonarnych obecnie nie ma przedmiotu „Prawo Budowlane” a na studiach niestacjonarnych jest on w ograniczonej formie. Skutkuje to brakiem nabycia stosownej wiedzy przez studentów kierunku „Budownictwo” kształconych na Politechnice Krakowskiej. Obecna specyfika pracy inżyniera budowlanego stawia przed nim nie tylko wymagania z zakresu znajomości zasad projektowania oraz wykonawstwa robót budowlanych ale także swobodnego operowania  praktycznymi informacjami z zakresu prawa cywilnego oraz prawa budowlanego.

W drugim dniu seminarium omówiono zakresy tematyczne ćwiczeń i laboratoriów oferowanych studentom oraz ich korelację pomiędzy różnymi przedmiotami. Dokonano korekt i przesunięć czasowych omawianych treści tak aby tworzyły one spójną całość, która posiada realne odzwierciedlenie w rzeczywistym procesie budowlanym. Omówiono także problemy powstałe po wdrożeniu systemu anty-plagiatowego „ASAP” oraz skorygowano wytyczne dotyczące przeprowadzania egzaminu dyplomowego w Zakładzie L-31. 

Podczas podsumowania dwudniowego seminarium  uczestnicy wyrazili chęć dalszego kontynuowania  prac związanych z doskonaleniem procesu dydaktycznego w Zakładzie TOB oraz złożyli wyrazy szczególnego podziękowania Pani mgr inż. Patrycji Karcińskiej i Panu mgr inż. Damianowi Wieczorkowi za perfekcyjne zorganizowanie wyjazdu.

P2020491.jpgP2020475.jpgP2020493.jpgP2020483.jpgP2020479.jpgP2020492.jpgP2020480.jpgP2020488.jpgP2020489.jpgP2020478.jpgP2020485.jpgP2020481.jpg

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookiesSzczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności.

pliki cookies z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information